Aneb veletoč názorů zkušeného obchodníka v průběhu absolvování rozvojové cesty „Prodej na dálku“.
„Šéfe, přišel mi nějaký e-mail od Mercuri… že prý se mám někam připojit
a absolvovat nějaký e-learning?. To jako fakt? I já? Vždyť to dělám skoro už
20 let! Co nového se asi dovím? Navíc moji zákazníci na dálku nakupovat nechtějí!“ To vím jistě!“
„Aha, takže se tomu nevyhnu? Dobře – když si projdu ten program na webu, tak to bude stačit? Budu mít splněno?“
„Že ne? Ještě k tomu budou 4 tréninky? Virtuální – co je zase tohle? Proč zrovna hned 4?“
„Rozumím… nejdřív si tedy projdu ten program a potom budeme mít s kolegy v malých skupinkách online tréninky, na kterých si to celé vyzkoušíme
a získáme zkušenosti. Tak já se do toho tedy pustím… ale nevím, nevím…. Nechám se překvapit.“
Po 2 týdnech…
„Šéfe, tak jsem si prošel ty moduly. Musím říct, že to bylo zajímavější, než jsem čekal. Ne že to bylo až tak moc nové, ale zase jsem si uvědomil, že je velký rozdíl vést schůzku osobně a – jak Mercuri říká – virtuálně. A navíc – můžu omezit cestování a ušetřit spoustu času. To je dobrý, ne?“
„Těch rozdílů je celá řada, sám bych na všechny asi nepřišel.“
„Už jen ta příprava na půlhodinové online jednání musí být mnohem důkladnější. Metodu 4S jsem neznal, ale přijde mi logická a užitečná. Hlavně ten scénář, ten jsem si vlastně nikdy moc nepřipravoval. Uvědomil jsem si, že celé jednání musím mít mnohem víc pod kontrolou, těžko se dá něco zachránit jako při osobním setkání. Taky komunikace musí být stručnější, jít rychle k věci a musím líp poslouchat. Jen mám trochu obavy z té nové technologie – kamera, vkládání a sdílení dokumentů. Taky je takhle na dálku složitější zákazníka ovlivnit, když ho vidíš jen přes kameru. Sice v rodině s dětmi používáme Skype, ale tady to musí být mnohem víc profi.“
„Co mě vyloženě překvapilo, byl storytelling a využívání různých snímků nebo videa při prodejní argumentaci. To se přece hodí vždycky! Nejen při online prodeji. Jen si říkám, že bychom mohli mít ve firmě lepší zásobárnu zajímavých prezentací a videí, které můžeme zákazníkovi prezentovat. To by nám fakt hodně při prodeji pomohlo.“
„Nakonec musím říct, že to bylo docela poučné i pro mě. Teď jsem docela zvědavý na ty „virtuální“ tréninky. Doufám, že si vyzkoušíme, jak používat tu online platformu.“
Po dalších 4 týdnech a 4 virtuálních trénincích…
„Šéfe, tak to mám za sebou… Ty virtuální tréninky byly nakonec to nejlepší z celého programu! Bez toho by to byla jen zajímavá teorie, ale takhle to bylo super praktické – všechno jsem si mohl vyzkoušet, osahat a dostal jsem dobré náměty od trenéra Mercuri a taky od kolegů. Mám fakt pocit, že se „Prodeje na dálku“ nemusím bát! Ano – ze začátku nás ten trenér docela tlačil – ať si vybereme reálného zákazníka, dobře se připravíme, po každé části jsme to museli reálně vyzkoušet, na příštím tréninku jsme o tom referovali a zase šli dál.“
A nakonec…
„Vlastně jsem díky tomu získal 2 nové zákazníky a absolvoval 10 virtuálních schůzek s dalšími zákazníky. A oni na to slyší! To jsem fakt nečekal. Měl jsem obavu z té technologie, ale přesvědčil jsem se, že to zvládnu, že to není zas tak složité. Jen se musím fakt líp připravovat a přemýšlet o konkrétní situaci
u každého zákazníka. A musím se naučit líp pracovat s našimi prezentacemi. Když už si připravím zajímavou „story“ pro zákazníka, tak ať ji taky podpořím zajímavým snímkem nebo videem.“
„Ve finále, šéfe, kdyby někdy v budoucnosti byl zase nějaký nový digitální program, budu rád, když mě nominuješ. Díky!“
Pokud byste chtěli absolvovat digitální rozvojovou cestu pro váš tým, kontaktujte nás.
Pokud chcete absolvovat program Prodej na dálku s podporou kouče, klikněte zde.