„Dnes mohou firmy získávat více dat než kdykoli předtím. Tyto informace mohou být mocný nástroj, ale musí být přesné a bezpečné.“
24. listopadu 2022 se ve stockholmské Avicii Areně sešli vrcholoví a obchodní manažeři z celého světa na Prodejní konferenci. Hlavní téma bylo Důvěra v byznys světě. Jak ale důvěru budovat? Ve zprávě „The Future State of Trust“ popisujeme 6 klíčových dimenzí. Jednou z nich je „Bezpečnost“.
Proč „Bezpečnost“?
V současné době neexistuje téměř žádná firma, která by alespoň z části nepracovala s daty. Proto je stále důležitější, kde jsou tato data uložena a jak je s nimi nakládáno, neboli integrita dat. Integrita dat se týká jejich celkové přesnosti, úplnosti a konzistence. Vztahuje se také na bezpečnost dat zákazníků, pokud jde o zabezpečení a dodržování předpisů, jako je například soulad s nařízením GDPR. V oblasti B2B získává integrita dat stále větší pozornost, protože firmy mohou získávat více dat než kdykoli předtím.
Rostoucí přechod do digitálního světa vyžaduje také větší pozornost věnovanou bezpečnostním rizikům, které s takovým přechodem souvisí. Studie uvádějí vysokou míru nedůvěry v případech, kdy jednotlivci potřebují sdílet osobní údaje s jinými subjekty, jako jsou společnosti nebo vlády. Jiná studie uvádí, že 70 % organizací souhlasí s tím, že používáním dat a analytiky vytváří riziko ztráty dobré pověsti v důsledku případných úniků dat nebo nesprávného prodeje zboží a služeb.
„Mnoho podniků dělá tu chybu, že se soustředí na velké množství dat, aniž by se dostatečně staraly o jejich kvalitu nebo se ujistily, že jsou data zákazníků v bezpečí.“
The Future State of Trust 2022
Jak ji tedy vybudovat?
Velkou obavu vzbuzuje „propast důvěry“ – v nedávné zprávě KPMG pouze 35 % respondentů uvedlo, že mají vysokou důvěru ve způsob, jakým jejich organizace využívá data a jejich analýzu. Jaké praktické kroky však můžeme podniknout, abychom tuto propast překonali? Pokud jde o budování důvěry, naši respondenti stanovili následující priority:
- Zajištění integrity dat a ochrany údajů zákazníků
- Poskytování zabezpečených dokumentů, které nebyly změněny, padělány nebo pozměněny
- Nabídka bezpečného ověření totožnosti podepisující osoby
Ze šesti dimenzí důvěry byla „bezpečnost“ považována za nejméně důležitou, ale s rostoucí digitalizací našich životů bude pravděpodobně nabývat na významu. A organizace, které se dostanou před tuto dimenzi, získají v budoucnu znatelnou konkurenční výhodu.
Co dál?
Mercuri Research letos představila svou výroční zprávu založenou na globálním průzkumu mezi více než 1 000 top manažery. Ve zprávě popisujeme, co vlastně myslíme důvěrou, rozdělujeme ji na jednotlivé složky a poukazujeme na reálný dopad budování důvěry z pohledu podnikání. Ve zprávě lze nalézt návody a návrhy, jak mohou vedoucí pracovníci podniků najít nové příležitosti, vytvořit lepší a dlouhodobější vztahy s klienty a najít nové způsoby, jak nastolit dlouhodobý růst. Zpráva se zabývá tématem „důvěry“ jako celkem a podrobně zkoumá také dimenze, jako je „bezpečnost“.
„Zvýšená shoda s předpisy a GDPR… v oblasti B2B získává integrita dat stále větší pozornost, protože firmy získávají více dat než kdykoli předtím.“
Henrik Larsson Broman
A vzhledem k tomu, že 99 % dotázaných vedoucích pracovníků firem uvedlo, že „důvěra je rozhodující pro budování dlouhodobých vztahů s klienty“, je způsob, jak se k ní dostat, důležitější než kdykoli předtím. Pokud se tedy chcete dozvědět, jak umožnit svým zákazníkům, aby vám důvěřovali, a budovali s vámi smysluplné vztahy, stáhněte si zprávu a/nebo se s námi spojte.