Většina procesů ve firmách, a to nejen prodejních, prochází změnami a úpravami stále častěji.
Neustále roste potřeba řídit změnu jak procesně, tak v přístupu a chování lidí.
Rychlost provádění změn je zásadní měřítko úspěchu firem a týmů a stává se základní kompetencí každého manažera.
Proto se spousta manažerů řídí heslem: „Nic není stálejšího než změny.“
- Jak zvládáte vy provést systémovou změnu, motivovat tým nebo jej dokonce nadchnout pro nový styl práce?
- Jste vůbec jako manažer pozitivně orientován na změny?
- Umíte se na změny podívat z nadhledu, z externí perspektivy?
- Orientujete se při implemetnaci změn více na příležitosti nebo na rizika?
- Jak jste schopní a ochotni riskovat?
- Jakou máte schopnost prosazovat změny a myšlenky?
Zde jsou nejtypičtější příklady nezdaru implementace změn ve firmách našich zákazníků, které pomáháme účinně řešit:
- Nezvládnutí klíčových projektů jako např. uvedení nového produktu, zvýšení podílu na trhu… a z toho plynoucí finanční ztráta, nízký přínos, ztráta času.
- Přetížení klíčových lidí a malá zastupitelnost.
- Nedostatečná podpora od top managementu. Nejistota a nedokončování úkolů, protože je nikdo nevyžaduje.
- Demotivace jednotlivců i týmu. Slabým řízením se tříští aktivity, pracovníci neví přesně, co se od nich čeká a co mají dělat, nedosahuje se očekávaných výsledků.