Probíhající technologické i společenské změny se zásadním způsobem promítají do fungování obchodních organizací – marketingu, prodeje, nákupu, servisních i podpůrných činností. Pokud chtějí být lídři úspěšní, musí se těmto změnám umět přizpůsobit. Úspěšné a efektivní vedení vyžaduje zvládat nové formy komunikace, ještě více personalizovaný přístup při vedení jednotlivých spolupracovníků i schopnost řešit nové obtížné situace.
Přichází nová doba leadershipu
Moderní lídři musí umět zvládat spojení technologií a lidí. Využití umělé inteligence a „humbuk“ vytvářený kolem digitalizace způsobuje v některých organizacích devalvaci moderních soft dovedností při vedení lidí. Klíčem je vedení s vyšší empatií a přizpůsobením se zcela novým situacím i motivům spolupracovníků.
Právě emoční inteligence bude při paralelním akcentování využití AI nejdůležitějším faktorem úspěchu.
Podle zprávy MI vytvořené na základě rozsáhlého výzkumu trendů a budoucnosti prodeje… budou dominantními schopnostmi vedoucího zvládnout komunikační a řídící situace v oblastech:
- Myšlenkový leadership
- Boj o nové talenty do jejich týmu a změny v týmu
- Vedení týmů při prodeji hodnoty a definice této hodnoty, která je jak hmotná a měřitelná, tak subjektivní a v rovině emoční
- Využití potenciálu a mobilizace týmu
- Generační Leadership, který s sebou přináší nové výzvy a ne všichni manažeři jim jdou naproti
Využití konceptu MI-LEAD™ pro hlubší pochopení efektivního vedení spolupracovníků se stává samozřejmostí.
Motivace spolupracovníků ve složitých a nestandardních situacích je stále častější, a přitom neoblíbená disciplína lídrů.
Úspěšné řízení v éře změn, zvládání klíčových situací v průběhu realizace změny se spolupracovníky je pro některé manažery nová a obtížná dovednost.
Často přibývá obtížných situací a skrytých konfliktů a jejich zvládání při vedení spolupracovníků bývá okamžikem pravdy.
Udělejte si analýzu efektivity vlastního stylu vedení v moderním prostředí.