Letní klid a prodejní úspěch

Proč zvolnění může zvýšit váš výkon

Přiznejme si to. Když o dovolené svítí slunce, maily utichnou a polovina vašich klientů si nastaví automatické odpovědi pro nepřítomnost v kanceláři, rytmus práce se přirozeně změní. Pro manažery a obchodníky, kteří jsou zvyklí na rychlý pohyb, neustálou pohotovost a uzavírání obchodů, může být toto zpomalení… znepokojující. Ale co když je tato sezónní pauza přesně to, co potřebujete ke zvýšení své prodejní výkonnosti?

Váš mozek potřebuje přestávku

Prodej a jeho řízení je nesporně náročný. Plánování, příprava, vedení mítinků a schůzky, zápisy, nabídky, koučování, individuální rozhovory, kontrola KPI – seznam nikdy nekončí. Stejně jako sportovci, kteří do svého tréninku záměrně zařazují dny odpočinku, i špičkoví prodejci a manažeři potřebují a těží energii z mentálních přestávek.

Když zpomalíte, váš mozek přepne na nižší rychlost. Začnete si všímat vzorců a objevovat nové úhly pohledu. Vzpomínáte si na to těžké situace, se kterým jste se potýkali? Řešení vás může napadnout uprostřed pohodové procházky po pláži nebo při grilování na zahradě.

Věděli jste, že…

  • Výzkumníci z Illinoiské univerzity zjistili, že krátké přestávky v práci mohou zvýšit přesnost a produktivitu až o 16 %.
    (University of Illinois at Urbana-Champaign, 2011)

Strategickému myšlení se daří v klidných chvílích

Už se vám někdy stalo, že vás něco úžasného napadlo při dlouhé jízdě autem jen za poslechu hudby nebo v lese? To se vašemu mozku podaří jen když není přetížený.

Pomalejší dny nabízejí vzácnou příležitost k získání nadhledu. Přehodnoťte svou cestu k týmu nebo k zákazníkovi, zhodnoťte své sdělení a přehodnoťte prodejní taktiku. Co skutečně funguje? Co je asi zastaralé? Léto je ideální pro zkoumání těchto otázek a skutečné naslouchání odpovědím.

Proč je to důležité:

  • Studie v časopise Thinking & Reasoning odhalila, že lidé mají o 33 % větší pravděpodobnost, že vyřeší kreativní problémy poté, co se přestanou intenzivně soustředit – klasický „inkubační efekt“.
    (Sio & Ormerod, 2009)
summer sales slowdown

Reflexe podporuje váš růst

Zkuste jednoduchou, ale účinnou letní výzvu: místo toho, abyste se snažili každý klidný týden pouze odpočívat, naplánujte si čas na zastavení a zamyšlení.

  • Co jsem se letos naučil/a?
  • Jak jsem se zlepšil/a v prodeji, vedení lidí, řízení prodeje?
  • Co bych chtěl/a do budoucna změnit?

Zamýšlení se nad těmito otázkami může přinést větší růst než odeslání dalšího rutinního e-mailu.

Čísla nelžou:

  • Harvardští vědci zjistili, že zaměstnanci, kteří takto přemýšleli pouhých 15 minut denně, dosáhli o 23 % lepších výsledků již po deseti dnech.
    (Harvard Business School, 2014)

Pointa

Abyste v prodeji vynikli, nemusíte být v neustálém zápřahu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Pokud si dovolíte zpomalit – jen na chvíli – můžete dosáhnout vyššího výkonu. Užívejte si letního slunce, vychutnávejte si klidnou procházku, ponořte se do knihy nebo prostě jen zírejte do prázdna.

A „strategicky“ dobíjejte energii.